
Terapią objęci są uczniowie, którzy posiadają wskazania do tego rodzaju zajęć określone w opinii specjalistycznej. Zajęcia mają charakter indywidualny, gdyż program terapii dostosowany jest do potrzeb każdego ucznia.
Terapia SI prowadzona w szkole to indywidualnie dobrany zestaw ćwiczeń poprawiających integrację sensoryczną dziecka. Są to zajęcia, których celem jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór i przetwarzanie bodźców zmysłowych. Terapia integracji sensorycznej ma postać „naukowej zabawy”, w której dziecko chętnie uczestniczy i ma przekonanie, że „kreuje zajęcia wspólnie z terapeutą”. Podczas terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności, lecz poprzez oddziaływanie na zmysły wpływa się na procesy nerwowe leżące u podstaw tych umiejętności. Z kolei pożądane reakcje adaptacyjne pojawiają się w sposób naturalny jako konsekwencja poprawy funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego
Dzięki terapii dziecko może poprawić:
– funkcjonowanie emocjonalne,
– uwagę i koncentrację,
– zdolności wzrokowe i słuchowe,
– sprawność w zakresie dużej i małej motoryki,
– samoświadomość i samoocenę.
Wszystkich rodziców naszych uczniów, potrzebujących wsparcia zapraszamy do kontaktu z wychowawcami klas.
INFO ZA SP1
omc pacjent