Banery reklamowe – przykłady i rodzaje?


Banery reklamowe – przykłady i rodzaje?

Reklama umożliwia promowanie swojej działalności, dlatego niezależnie od tego, czy ktoś sprzedaje produkty, czy świadczy usługi, chce zachęcić odbiorców do skorzystania ze swojej oferty. W ostatnim czasie coraz popularniejsze są reklamy bannerowe, które uznawane są za jedną ze skuteczniejszych form promowania marki.

Strona internetowa – strona WWW

To jedna z popularniejszych form promowania każdej działalności, bez względu na grupę odbiorczą. Z jednej strony dostarcza podstawowych informacji o działalności, w tym aktualnej ofercie, czy dostępnych formach kontaktu. Dobrze wykonana strona internetowa umożliwia zapoznanie się z działalnością, ale również zachęca do skorzystania z niej. Niezwykle istotną kwestią jest unikalność tekstów, które się na niej znajdują, ale także przedstawienie oferty w taki sposób, by wszystko było jasne dla osób potencjalnie zainteresowanych. Na stronie mogą znajdować się także reklamy, których formaty przypominają te znane z telewizji. 

Reklamy bannerowe

Kolejna możliwość promowania swojej działalności to właśnie banner. W ostatnim czasie spada zainteresowanie nimi, ponieważ ilość kliknięć w nie jest stosunkowo niska. Niestety, wyskakujące okienka sprawiły, że coraz więcej użytkowników korzysta z aplikacji blokujących. Dlatego warto skorzystać z formy, która charakteryzuje się nie tylko zwiększonym zainteresowanie, ale przede wszystkim wzbudza zainteresowanie potencjalnego klienta. Decydując się na skorzystanie z tej firmy reklamy, warto postawić na doświadczonych wykonawców, do których można zaliczyć: https://fabrykamarketingu.pl/kampanie-sem/. Pozwoli to na uzyskanie satysfakcjonujących efektów. 

Najczęściej ta forma reklamy umieszczana jest na górze strony internetowej, ponieważ zwraca na siebie uwagę tuż po wejściu na nią. Standardowo ma formę prostokąta, natomiast kliknięcie nią przenosi na stronę docelową. Jej minimalny wymiany to 468×80 pikseli, który uznawany jest za standardowy. Natomiast można stworzyć banner w większym rozmiarze, a maksymalna jego wielkość to 728×90 pikseli. Może mieć ona forma filmu Flash bądź też grafiki JPEG.

Pop-up

Przez wielu uznawany za zmorę, ponieważ pojawia się w oddzielnym oknie. Banner jest wyświetlany automatycznie, a sam użytkownik nie ma wpływu na moment jej uruchomienia. Najczęściej zamykane jest dodatkowe okienko, bez zapoznania się z jego zawartością. 

Pop-under

Jest to forma reklamy w formie oczywiście banneru, który jest wyświetlany pod głównym oknem przeglądarki. Jest stałym elementem strony, co oznacza, że zamknięcie strony nie powoduje jej zamknięcia.

Skyscraper

Ten rodzaj bannerów charakteryzuje się tym, że jest bardzo wysoki, a jednocześnie wąski. Najczęściej występuje w rozmiarze 160×600 lub 120×600 pikseli, które są uznawane za standardowe. 

Rectangle

Występuje w formie boksu śródtekstowego, należy do tych, które są najdłużej wyświetlane na stronie. Najczęściej stosuje się ją wewnątrz adresów zawierających długie artykuły. Uważa się, że sama treść tekstu zatrzymuje potencjalnego zainteresowanego.

Scroll Banner

Rodzaj reklamy, którą uznaje się wręcz za uciążliwą. W zależności od ruchów na stronie baner “pływa” w górę lub w dół ekranu. Często zdarza się, że uniemożliwia zapoznanie się z treścią strony, a użytkownik zirytowany opuszcza ją.

Decydując się na promowanie swojej działalności, warto zwrócić się o pomoc do profesjonalistów, którzy w oparciu o oczekiwania i zgłaszane potrzeby, przygotują atrakcyjną propozycję współpracy. 


Oceń: Banery reklamowe – przykłady i rodzaje?

Średnia ocena:4.46 Liczba ocen:22