Nauka hybrydowa co to?

Termin „blended learning” może być mylący. Odnosi się do połączenia materiałów edukacyjnych online z interakcją twarzą w twarz. Ponadto jest również znany jako nauczanie wspomagane technologią lub nauczanie wspomagane przez internet.

Elastyczność

Uczenie hybrydowe to innowacyjna metoda nauczania, która łączy w sobie korzyści płynące z nauczania twarzą w twarz i online. Może być korzystne zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Ważne jest jednak, by rozważyć potrzeby każdego ze scenariuszy.

O ile korzyści płynące z nauczania hybrydowego są liczne, uczniowie muszą być przygotowani na wyzwania. W szczególności muszą umieć dostosować się do nowych technologii.

Kluczem do sukcesu w kursie hybrydowym jest stworzenie środowiska współpracy. Powinno się je tworzyć poprzez zachęcanie do częstej interakcji i pozytywnych relacji. Dobrym sposobem na zaangażowanie uczniów jest forum dyskusyjne. Wiki to kolejne narzędzie do promowania interakcji.

Inną zaletą nauczania hybrydowego jest elastyczność czasu. Uczniowie mogą oglądać wykłady wielokrotnie, uczyć się online lub uczestniczyć w zajęciach osobiście, kiedy tylko mają na to czas.

Oszczędności finansowe

Uczenie hybrydowe to rodzaj modelu edukacyjnego, który łączy techniki uczenia się synchronicznego i asynchronicznego. Ta metoda nauki zapewnia uczniom dostęp do lekcji z dowolnego miejsca na świecie. Daje też możliwość zaoszczędzenia pieniędzy.

Zgodnie z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi przez Fordham Institute, strategie blended learning są tańsze w realizacji niż tradycyjne metody nauczania. Oszczędności można osiągnąć, zastępując podręczniki tanimi materiałami internetowymi, pozwalając na większą liczebność klas i dzieląc się zasobami.

Podczas gdy niektóre rodziny zauważyły duże korzyści, inne doświadczyły trudności finansowych. Jeden na czterech rodziców zgłosił zadłużenie na karcie kredytowej w związku z nauką wirtualną.

Niektórzy rodzice musieli przebudować swoje domy, aby stworzyć spokojne miejsca dla swoich dzieci. Niektóre rodziny wydały znaczne kwoty na meble.

Innym problemem jest to, że technologia w klasach hybrydowych może czasami mieć czkawkę, co uniemożliwia komunikację w klasie. Eksperci twierdzą jednak, że opcje zdalnego nauczania pozostaną na czasie.

Włączenie uczniów niepełnosprawnych

Włączenie specjalnych potrzeb uczniów jest sztuką samą w sobie. Aby nauka przebiegała bez zakłóceń, trzeba stworzyć sprzyjające, a może nawet stymulujące środowisko, które będzie zachęcać i wspierać specjalne potrzeby poszczególnych uczniów. Nauczanie hybrydowe oferuje korzyści płynące z obu rodzajów środowisk edukacyjnych w jednym pakiecie. W modelu hybrydowym nauczyciel może zachować równowagę między kontaktami bezpośrednimi i wirtualnymi. Na przykład uczeń może w danym dniu uczestniczyć w wykładzie synchronicznym i asynchronicznym. W kontekście nauczania hybrydowego model mieszany może przynieść wiele korzyści zarówno nauczycielom, jak i uczniom. Na przykład model hybrydowy pozwala uczniowi pracować zdalnie w środowisku online, podczas gdy instruktor na żywo zapewnia dodatkową interakcję twarzą w twarz. W ten sposób model hybrydowy umożliwia uczniom osiągnięcie zrównoważonego i pełnego doświadczenia edukacyjnego.

Zestawienie klas

Sala hybrydowa łączy naukę na odległość z nauką osobistą. Ten typ klasy daje uczniom możliwość uczęszczania do szkoły z własnego domu. Wymaga jednak starannego przygotowania. Ważne jest, by stworzyć środowisko nauki sprawiedliwe dla wszystkich uczniów.

Klasy hybrydowe wymagają dobrej komunikacji w obie strony. Największym wyzwaniem jest sprawienie, by wszyscy się słyszeli. Są różne sposoby na pokonanie tego wyzwania.

Jedną z najbardziej efektywnych strategii jest podzielenie klasy na grupy. Kiedy każda z grup prowadzi lekcję, do drugiej grupy jest przesyłany obraz wideo. Dzięki temu uczniowie mogą oglądać wykład i uczyć się jednocześnie.

Inna strategia polega na tym, że nauczyciel prowadzi lekcję na żywo w jednej grupie, a pozostałe grupy śledzą ją wirtualnie. W trakcie zajęć nauczyciel może zaplanować indywidualne wirtualne dni pracy.

Elementy asynchroniczne

Uczenie hybrydowe to rodzaj uczenia się synchronicznego, które łączy zalety uczenia się osobistego i online. Uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach na żywo z profesorem, ale także zalogować się do komputera w swoim czasie. Podczas zajęć stacjonarnych oczekuje się, że uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach, zadając pytania i komentując je.

Asynchroniczne elementy w nauczaniu hybrydowym obejmują wirtualną tablicę, fora dyskusyjne, pocztę elektroniczną i system zarządzania nauką. Zazwyczaj zasoby te są wspierane przez kalendarz i wskazówki dotyczące obecności. Niektórzy prowadzący wymagają od uczniów przestrzegania ścisłego harmonogramu uczestnictwa.

Uczenie hybrydowe zostało zaprojektowane z myślą o dzieciach specjalnej troski. Dzieci mające problemy z nauką mogą nie być w stanie skorzystać z bezpośredniego kontaktu z klasą na żywo. Jednak zajęcia asynchroniczne mają na celu zmniejszenie niepokoju i umożliwienie uczniom wykonania pracy w ich własnym tempie.


Oceń: Nauka hybrydowa co to?

Średnia ocena:4.7 Liczba ocen:16