
Z informacji uzyskanych przez dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3w Płońsku, Teodozji Gorlewskiej odbywa się ono zgodnie z wytycznymi ministerstwa:
- ,,Wszystkich, zarówno uczniów, nauczycieli, jak i rodziców dotknęła ta trudna rzeczywistość, również szkolna, w której każdy stara się funkcjonować. Z pewnością nauczanie online jest trudne do realizacji. Nie byliśmy przygotowani na taki sposób prowadzenia nauki. Wszystkich to nas zaskoczyło, ale staramy się pokonywać trudności, rozwiązywać je i różnymi metodami pomagać uczniom zrozumieć przekazywany zdalnie materiał. W związku z tym zostały opracowane zasady kształcenia na odległość i sprawdzania wiedzy uczniów, o których zostali poinformowani rodzice oraz uczniowie. Nauczyciele klas 0–VIII realizują podstawę programową poprzez przesyłanie uczniom materiałów dydaktycznych, które umieszczają w sieci według tygodniowego rozkładu zajęć, uwzględniając przy tym równomierne rozłożenie materiału edukacyjnego oraz możliwości psychofizyczne uczniów. Udzielają również wskazówek, przekazują instrukcje i kierują nauczaniem. Kształcenie na odległość odbywa się przede wszystkim poprzez dziennik elektroniczny, pocztę email, polecane przez MEN publiczne portale edukacyjne epodręczniki.pl oraz inne dostępne dla nauczycieli uczniów w porozumieniu z rodzicami, narzędzia komunikacyjne (np. Google Classroom, aplikacje Discord, Hangouts,WhatsApp, Messenger, Genially i inne). W grudniu 2019 r., pod nadzorem szkolnych komisji odbył się próbny egzamin ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Tym razem w dniach 30 i 31 marca oraz 1 kwietnia br. ósmoklasiści mieli możliwość, poprzez udostępnione na stronach CKE, MEN oraz okręgowych komisji egzaminacyjnych arkusze, sprawdzić swoje wiadomości i umiejętności w próbnym egzaminie. Przystąpienie do niego było dobrowolne, a chętny uczeń w tej sytuacji musiał wykazać się wyjątkową odpowiedzialnością i samodzielnością. Utrudnieniem dla niektórych uczniów było połączenie z Internetem i pobranie arkuszy o godzinie 9.00. Rozpoczęli więc oni pracę później, a nauczyciele otrzymywali informacje zwrotne w różnych godzinach”.
Organizując uczniom kształcenie na odległość każdy nauczyciel pamięta o uwzględnieniu zasady bezpiecznego korzystania uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację online.
W tej wyjątkowej sytuacji cały proces nauczania na odległość jest możliwy, dzięki wzajemnej współpracy, zrozumieniu i odpowiedzialnym podejściu nauczycieli, rodziców i uczniów – dodaje dyrektor SP3 w Płońsku.
KATARZYNA RÓLKA
Fot. zbiory SP3 Płońsk
omc pacjent