W ostatnim czasie do lokalnych policjantów zgłaszane są coraz częstsze przypadki oszustw internetowych, które działają według tego samego schematu. Niepokojąco rośnie liczba osób, które padają ofiarą takich przestępstw, co potwierdza kolejna sytuacja w powiecie płońskim. 27-letnia kobieta, sprzedając szafę, straciła nie tylko oszczędności, ale także zaufanie do internetowych transakcji.
Niedawno, wystawiając ogłoszenie na popularnym portalu sprzedażowym, 27-latka szybko otrzymała zainteresowanie ze strony rzekomego kupującego. Po krótkiej wymianie wiadomości, do sprzedającej zgłosił się także konsultant, który z pomocą „formularza odbioru pieniędzy” poprosił o jej dane. Warto zaznaczyć, że to typowy sposób działania oszustów.
W momencie, kiedy kobieta wypełniła formularz, jej konto bankowe zostało osłabione o znaczną kwotę. Co gorsza, dalsza konwersacja z osobą podającą się za konsultanta tylko pogłębiła sytuację, prowadząc do nieautoryzowanej wypłaty pieniędzy. Policja przestrzega mieszkańców, aby zachowali czujność i nie oddawali swoich danych osobowych oraz danych do logowania przez linki przesyłane w wiadomościach. Każda prośba o kod BLIK czy inne formy weryfikacji powinny budzić wątpliwości, ponieważ są to sygnały, które mogą zwiastować nadchodzące oszustwo.
Źródło: Policja Płońsk
Oceń: Oszustwo internetowe w Płońsku. Mieszkanka straciła tysiące złotych
Zobacz Także