UWAGA! Dołącz do nowej grupy Płońsk - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

70-latka straciła oszczędności na skutek oszustwa związane z BLIK


Oszuści wykorzystali próbę sprzedaży ozdoby świątecznej do wyłudzenia oszczędności 70-letniej mieszkanki powiatu płońskiego. Kobieta straciła ponad 10 tys. zł, gdy uwierzyła fałszywej pracownicy serwisu sprzedażowego i przekazała pięć kodów BLIK. Historia ta jest kolejnym przykładem na to, jak łatwo można paść ofiarą przestępców, szczególnie w okresie przedświątecznym.

70-latka z Płońska postanowiła sprzedać ręcznie wykonaną ozdobę za 35 zł na popularnej platformie handlowej. Po otrzymaniu wiadomości o zakupie, zauważyła brak danych adresowych i chcąc wyjaśnić sytuację, zadzwoniła na znaleziony w Internecie numer do obsługi. Niestety, rozmowa z oszustką, która podszyła się pod przedstawicielkę serwisu, doprowadziła do nieodwracalnej straty jej środków.

W trakcie rozmowy oszustka zażądała od seniorki kodów BLIK w celu „zweryfikowania konta”. Pomimo coraz większego niepokoju, 70-latka uwierzyła zapewnieniom o szybkim zwrocie pieniędzy i podała pięć kodów. Niedługo potem kobieta otrzymała SMS z powiadomieniem o autoryzacji transakcji, co zaniepokoiło ją na tyle, że próbowała skontaktować się z oszustką, ale już nie mogła. Okazało się, że jej aplikacja bankowa została zablokowana, a przestępcy zdążyli wypłacić pieniądze w bankomacie.

Aby uniknąć podobnych nieprzyjemności, warto pamiętać o zasadach bezpieczeństwa związanych z używaniem kodu BLIK. Należy nigdy nie podawać kodu obcym osobom, nawet jeśli zapewniają, że są pracownikami banku lub serwisu sprzedażowego. Ważne jest także dokładne sprawdzanie, co się zatwierdza w aplikacji bankowej oraz samodzielne odnajdywanie numerów kontaktowych do instytucji, w razie wątpliwości. W przypadku podejrzenia oszustwa, zabezpieczenie swoich finansów powinno być priorytetem.

Źródło: Policja Płońsk


Oceń: 70-latka straciła oszczędności na skutek oszustwa związane z BLIK

Średnia ocena:4.93 Liczba ocen:22


Zobacz Także