Jak naprawić rozrusznik?

  • 13.07.2018, 10:00
  • Grupa Tipmedia
Jak naprawić rozrusznik?
Rozrusznik jest bardzo ważną i jednocześnie bardzo drogą częścią. Dlatego tak ważne jest szybkie reagowanie na sygnały dotyczące nieprawidłowego działania. Wtedy jesteśmy w stanie wymienić zużyte elementy nie niszcząc naszego rozrusznika.

Kiedy nie chce zapalić

Rozrusznik jest bardzo eksploatowanym elementem układu rozruchowego. Każda próba uruchomienia silnika skutkuje czerpaniem prądu z akumulatora o natężeniu sięgającym nawet sześciuset amperów. Jeśli nie chcemy, by nasz rozrusznik się przegrzał, powinniśmy robić mu dwuminutową przerwę po każdej piętnastosekundowej próbie włączenia silnika. Każdy doskonale zdaje sobie jednak sprawę, że w takich momentach kierowca nie myśli o takich rzeczach, tylko jak najszybciej chce rozpocząć podróż. Aby uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji, warto zapoznać się z rodzajami usterek, a także sposobami naprawy. Najczęstszymi elementami, które w czasie eksploatacji ulegają zużyciu, są: włącznik elektromagnetyczny, szczotki i łożyska. Pierwsza z nich w momencie awarii powoduje, że rozrusznik nie reaguje po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Zużyte szczotki z kolei osłabiają prędkość układu rozruchowego, przez co uruchomienie silnika trwa dłużej, bądź jest niemożliwe. Wpływ na to mają także wytarte łożyska wirnika. Te części, wymienione w odpowiednim momencie, pozwolą nam oszczędzić sporo pieniędzy. Dla przykładu, nowy rozrusznik do Volkswagena Golfa V kupimy za ponad trzysta złotych. Tymczasem koszt szczotkotrzymacza waha się do piętnastu do trzydziestu złotych. Za włącznik elektromagnetyczny zapłacimy zaś około stu złotych. Jeśli dodamy do tego robociznę, to i tak koszty wymiany będą wciąż o wiele niższe.

Naprawa rozruszników – diagnostyka

Jeśli jesteśmy zmuszeni oddać nasz samochód do serwisu, to warto poszukać takiego punktu, w którym mechanicy specjalizują się w tego typu usterkach. Stwierdzenie awarii rozrusznika bez odpowiedniej diagnostyki jest dużym i kosztownym dla klienta błędem. Dlatego oględziny powinno się zaczynać od oględzin zewnętrznych. Następnie powinniśmy sprawdzić poprawność działania rozrusznika, a także ciągłość obwodu rozruchowego. Ważny jest także pomiar napięcia zasilającego rozrusznik. Gdy to nie przyniesie rozwiązania, rozrusznik trzeba dokładnie przeanalizować na stanowisku laboratoryjnym. Dopiero wówczas dowiemy się, jaka jest przyczyna awarii. Naprawa rozruszników Wrocław nie jest zbyt kosztowna. Kompleksowa regeneracja tej części to koszt około stu pięćdziesięciu złotych. Wszystko zależy od tego, w jakim stanie znajduje się nasz rozrusznik.

Grupa Tipmedia
Podziel się: