Jak pozyskiwać wysokiej jakości leady?

  • 04.02.2020, 09:00
  • Grupa Tipmedia
Jak pozyskiwać wysokiej jakości leady?
61% marketerów działających w branży B2B uważa, że generowanie wysokiej jakości leadów jest dla nich największym wyzwaniem. Trudno się nie zgodzić skoro aż 79% wszystkich pozyskanych leadów nigdy nie stanie się klientami.

Powyższe statystyki wyglądają dość niepokojąco, ale jednoznacznie definiują problem, który spędza sen z powiek sprzedawcom i marketerom – skąd brać wysokiej jakości leady?  Dopieszczony content marketing i prestiżowe eventy, ciekawe newslettery i świetne rekomendacje, trochę bardziej archaiczny cold mailing i równie (nie)popularny cold calling. I co? No właśnie i nic. Z jednej strony źródła leadów można mnożyć i mnożyć, a mimo to problem dalej istnieje. W związku z tym sprzedawcy i marketerzy szukają nowych rozwiązań i takie znajdują w narzędziach typu marketing automotion, działających na styku nowych technologii oraz praktyk i wiedzy marketingowej. Ich zadaniem jest wsparcie procesu pozyskiwania leadów.

BAZO - narzędzie do pozyskiwania leadów

Jednym z nich jest BAZO, narzędzie do pozyskiwania leadów ze strony internetowej opracowane przez polski start up składający się ze sprzedawców, marketingowców, programistów i specjalistów od user experience, które właśnie coraz lepiej radzi sobie w sektorze B2B. Ktoś powie zaraz, zaraz – to już chyba było? Nie do końca, bo oparte na unikalnym algorytmie BAZO posiada dwie funkcjonalności - identyfikuje kto odwiedzał stronę internetową i na tej podstawie daje możliwość utworzenia spersonalizowanych komunikatów z sympatycznymi emoji zawierających CTA. Czyli wiesz kto był na Twojej stronie internetowej, co na niej robił i tworzysz dla niego dedykowany pop up zachęcający do zostawienia maila, telefonu lub kliknięcia w określoną zakładkę. To ważne bo jak wskazują badania 93% kupujących w sektorze B2B zaczyna swoją zakupową podróż od szukania w sieci. Zatem – może warto ich zachęcić?

Jak w praktyce działa BAZO?

Wszystko zaczyna się od instalacji unikalnego kody w stronę internetową. Narzędzie zbiera dane odwiedzających stronę podmiotów korporacyjnych, czyli przedsiębiorstw i instytucji, które następnie są wykorzystywane przez użytkowników w procesach sprzedażowych. Jak?

Sposobów jest kilka. Pierwszym z nich jest tworzenie personalizowanych popupów, dzięki temu pozyskiwane są leady najwyższej jakości. W ten sposób BAZO wykorzystuje firma dostarczająca urządzenia m.in. do laboratoriów. Z kolei użytkownik działający w branży elektronicznej widzi kto odwiedzał jego stronę, następnie wyszukuje dane pracowników właściwego działu na stronie internetowej bądź LinkedIn i kontaktuje się z nimi. Inny klient BAZO działający w branży szkoleń i consultingu śledzi ścieżkę użytkownika na stronie internetowej i przy kontakcie z nim odpowiednio modyfikuje skrypt sprzedażowy. Leady leadami, ale BAZO to też dobry sposób żeby sprawdzić czy konkurencja nie interesuje się naszymi rozwiązaniami. W ten sposób z BAZO korzysta użytkownik z branży maszynowej Dzięki temu wiadomo jak kształtować politykę cenową i jakie informacje lepiej jednak pozostawić wyłącznie do rozmów biznesowych. Organizacje i grupy sportowe wykorzystują BAZO do pozyskiwania sponsorów i partnerów do współpracy. Vilaro, Konfederacja Lewiatan, Tytani Lublin, Pol-Eko-Aparatura i wielu innych – korzystają w jeden z opisanych sposobów.

Skąd to wszystko wiadomo? Bo rozwój produktu odbywa się nie tylko przez analizę technologii i konkurencji, ale przede wszystkim w oparciu o testy i badania wybranych grup focusowych. Zbierane opinie i rekomendacje są analizowane pod kątem technicznym i biznesowym, a następnie wdrażane. Dzięki temu produkt odpowiada oczekiwaniom, a strona internetowa przestaje być wyłącznie wizytówką firmy, a zaczyna działać w służbie sprzedaży.

Grupa Tipmedia
Zobacz także
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: