Jak napisać dobre C.V?

  • 23.01.2019, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Jak napisać dobre C.V?
Nikogo dziś nie trzeba przekonywać, że dobrze napisane C.V znacząco podbija nasze szanse na zdobycie wymarzonej pracy. Dzięki internetowi i portalom w rodzaju pracuj.pl można łatwo znaleźć wysokiej jakości dokuemnty tego typu, dzięki którym samodzielnie bez większego trudu skompilujemy własne C.V. Kluczem do sukcesu jest przestrzeganie kilku podstawowych zasad.

Zasada pierwsza: pisz zwięźle

Warto pamiętać, że C.V, które zawrze się na jednej stronie kartki formatu A4 nie jest powodem do wstydu: wręcz przeciwnie, jeśli jest skondensowane, dowodzi naszej umiejętności dostosowania treści dokumentu do oczekiwań konkretnej oferty pracy. Jeśli nasz plik zaczyna zajmować kolejną stronę, powinniśmy drukować ją już na oddzielnej kartce - unikamy druku dwustronnego. Warto zawsze dostosowywać C.V pod konkretne oferty pracy: starajmy się je indywidualizować.

 

Zasada druga: nie przesadzaj z grafiką i ozdobnikami

Podstawowa kwestia związana jest z doborem zdjęcia, które umieścimy w naszym pliku: niestety źle widziane są nie tylko fotografie amatorskie, popularne selfie, ale również zdjęcia, na których wyglądamy mało oficjalnie. Warto zainwestować ok 25 zł na fotografię profesjonalną, która przeznaczona będzie do oficjalnego dokumentu - udowodnimy tym, że na poważnie traktujemy potencjalnego pracodawcę. Pamiętajmy też, że jeśli interesuje nas praca oficjalna, nie przesadzajmy z próbami wyróżnienia naszego C.V za wszelką cenę - wszelkie ozdobniki graficzne, kolory i wyróżnienia mogą być dobrze przyjęte jedynie w tych ofertach pracy, które związane są z wszelkiego rodzaju kreacją.

 

Zasada trzecia: dopasuj się do szablonu

Niestety, tylko w zawodach, które wymagają dużych zdolności artystycznych (grafik, copywriter itp), możemy pozwolić sobie na nieszablonowe C.V. Przed napisaniem własnego warto odwiedzić pracuj.pl i pobrać przykładowy plik, który będzie nam służył jako wzorzec. Najważniejszy jest podział na sekcje:

       dane osobowe (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres mailowy i telefon);

       wykształcenie (szkoła średnia i studia, w tym podyplomowe - pisanie zaczynamy od najbardziej świeżych informacji);

       doświadczenie zawodowe (rozpoczynamy od opisu aktualnie zajmowanego stanowiska i cofamy się chronologicznie - w przypadku osób ze sporym doświadczeniem zawodowym nie musimy wymieniać wszystkich dotychczasowych zajęć);

       szkolenia i kursy (nie wpisujemy wszystkich, które ukończyliśmy, ale jedynie te, które mają związek z propozycją pracy);

       umiejętności (skupiamy się na konkretach: obsługa urządzeń, pisanie bezwzrokowe itp., nie opisujemy własnych cech charakteru);

       dodatkowe informacje (uprawnienia, znajomość programów komputerowych czy języków obcych);

       zainteresowania (staramy się, by podawać te, które są w jakiś sposób związane ze stanowiskiem, na które aplikujemy);

       zgoda na przetwarzanie danych osobowych (bez niej pracodawca nawet się z nami nie skontaktuje).

Grupa Tipmedia
Podziel się: