Dobre jedzenie nie musi być drogie. Jak jeść zdrowo i niedrogo?

  • 25.10.2018, 10:00
  • Grupa Tipmedia
Dobre jedzenie nie musi być drogie. Jak jeść zdrowo i niedrogo?
Prawidłowe odżywianie to bardzo ważny element zdrowego trybu życia. Nie wszyscy jednak o tym pamiętają, a jedną z głównych przyczyn takiego postępowania są ceny żywności. Jednak zdrowo nie musi znaczyć drogo.

Otyłość coraz bardziej powszechna

Konsekwencją niezdrowego odżywiania oraz współczesnego trybu życia jest otyłość. Niestety, dotyka ona coraz większą grupę ludzi. Polska wśród osób dorosłych jest pod tym względem na piątym miejscu na świecie. 64% mężczyzn i 49% kobiet w naszym kraju zmaga się z otyłością. To bardzo alarmujące dane, zwłaszcza że problem ten dotyczy także dzieci. Obecnie aż 22% z nich w wieku szkolnym ma nadwagą lub otyłością. Taki stan rzeczy to efekt nieprawidłowego odżywiania. Jemy dużo małowartościowego jedzenia, pełnego konserwantów oraz różnego rodzaju wzmacniaczy smaku i zapachu. Wszystko przez to, że żyjemy w ciągłym biegu i na wszystko brakuje nam czasu. Aktywność fizyczna też kuleje, wszędzie jeździmy samochodem, w pracy siedzimy za biurkiem. Wszystkie te czynniki wpływają negatywnie na nasze zdrowie. Pamiętajmy, że otyłość jest bardzo groźna i powoduje różne choroby. Możemy do nich zaliczyć przede wszystkim cukrzycę, miażdżycę, zawały serca, nowotwory, czy kamicę żółciową. Problemów z nadwagą nie powinno więc się lekceważyć. Dla naszego dobra musimy zadbać o aktywność fizyczną oraz odpowiednie odżywianie. I wcale nie trzeba kupować produktów reklamowanych jako „eko”, które rujnują budżet niejednej rodziny.

Dobre jedzenie – pięć posiłków dziennie

Zmieniając nawyki żywieniowe nie musimy wcale dokonywać drastycznych zmian. Co więcej, nie są one nawet wskazane. Najlepiej zacząć od tego, by jeść pięć posiłków dziennie. Regularne odżywianie jest bowiem pierwszym krokiem do sukcesu. Pamiętajmy, że śniadanie jest pierwszym i najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Musi ono więc być zdrowe i sycące. Kolejne posiłki spożywane regularnie w odstępach około czterech godzin pozwolą unormować pracę organizmu i przyspieszyć nasz metabolizm. W ten sposób przez cały dzień będziemy dysponowali energią, która pozwoli nam wykonywać nasze codzienne zadania. Dobre jedzenie to także zróżnicowane jedzenie. Wykorzystujmy więc zarówno warzywa i owoce, ale także produkty zbożowe, czy mleko. Jedzenie poza domem także może być zdrowe. Nie brakuje bowiem restauracji, które przygotowują posiłki z wysokiej jakości produktów. Musimy tylko dobrze poszukać. W niektórych punktach bez problemu otrzymamy także informację o składzie i produktach wykorzystanych do konkretnych potraw. Jeśli wykluczymy śmieciowe jedzenie z naszej diety, a włączymy do niej aktywność fizyczną, możemy odnieść osobisty sukces.

Grupa Tipmedia
--- Materiał partnera ---
Podziel się: