Jak wypozycjonować sklep internetowy?

  • 10.12.2021, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Jak wypozycjonować sklep internetowy?
Często słyszymy opinię, że chcąc pozyskać nowych klientów dla naszego sklepu internetowego, bezwzględnie musimy zatroszczyć się o odpowiednie jego pozycjonowanie w sieci, czyli o to, abyśmy stali się wystarczająco widoczni. Co to właściwie jest pozycjonowanie sklepów, na czym dokładnie polega i jakie korzyści przynosi? O tym piszemy w poniższym materiale.

Pozycjonowanie sklepu internetowego, inaczej SEO to proces długofalowy, a jego celem jest podniesienie pozycji fraz kluczowych w darmowych wynikach wyszukiwania Google. W efekcie domena internetowa staje się lepiej widoczna, co na ogół prowadzi do uzyskania wyższego ruchu organicznego. Działaniem tym zazwyczaj zajmuje się Agencja SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego jest pracą, w której niezwykle istotne jest indywidualne podejście do tematu. Należy przeanalizować, w jakiej branży funkcjonuje konkretny sklep internetowy, a także to kim są jego potencjalni klienci. Te informacje pomagają określić wiele indywidualnych kwestii związanych z optymalizacją sklepu internetowego w zakresie treści, czy też tematów technicznych, związanych na przykład, z odpowiednią architekturą treści na stronie.

Odpowiedni dobór słów kluczowych

Dobór słów kluczowych to pierwszy krok w procesie pozycjonowania sklepu. Odpowiednio przemyślany wybór fraz jest niezwykle istotny. Skoncentrowanie się na mocno konkurencyjnych słowach kluczowych, dysponując niewielkim budżetem, oznacza jego utratę bez większych efektów, bo i tak nie będziemy widoczni. Wybór mało popularnych fraz to z kolei duże ograniczenie w pozyskiwaniu użytkowników. Kompromis i odpowiednie wyważenie pomiędzy konkurencyjnością, a kosztem pozycjonowania poszczególnych fraz jest bardzo istotne i nie należy pomijać lub bagatelizować tego procesu.

Prowadzenie bloga

Użytkownicy, ale też roboty Google doceniają wartościową treść. Prowadzenie bloga w ramach sklepu internetowego pomaga wzbogacić stronę internetową właśnie o takie treści. W ramach bloga można publikować tematyczne teksty, dzięki temu firma zwiększa zaufanie do sklepu ze strony wyszukiwarek internetowych, co również korzystnie odbija się na pozycjonowaniu sklepu.

Opisy kategorii i produktów

Najlepszym z punktu widzenia nie tylko użytkowników, ale też wyszukiwarek rozwiązaniem, w zakresie opisów umieszczanych na stronie sklepu internetowego, jest przygotowanie własnych treści. Muszą być one oczywiście odpowiednio zoptymalizowane. Nie ma sensu kopiowanie treści od konkurencji, czy ze stron producenta, ponieważ wpłynie to niekorzystnie nie tylko na wizerunek firmy, ale też na pozycjonowanie ecommerce.

Optymalizacja treści

Odpowiednio zoptymalizowane teksty gwarantują, że będziemy lepiej widoczni w wynikach wyszukiwania . Powinny być one odpowiednio długie, z nagłówkami i zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych.

Szyfrowane połączenie https

Zastosowanie protokołu HTTPS zwiększa zaufanie użytkowników do strony i poprawia bezpieczeństwo. I choć teoretycznie zaszyfrowanie połączenia protokołem HTTPS nie wpływa na pozycjonowanie sklepów, jednak ma ono znaczenie, ponieważ Google ostrzega przed brakiem zaszyfrowania warto więc je wdrożyć.

Optymalizacja tagów title

Bardzo ważny czynnik, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron. Każda podstrona sklepu powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod tym kątem. Wiedzą o tym doskonale pracownicy agencji seo. Technicznie rzecz ujmując, podstrony produktów w znaczniku title powinny zawierać pełne nazwy produktów, a podstrony kategorii – nazwy kategorii. Wpłynie to na odpowiednie pozycjonowanie e-commerce.

Recenzje i opinie o produktach

Na pozycjonowanie sklepów internetowych ma również wpływ tematyczne treść zawarta na stronie. Im więcej tematycznej treści zawiera sklep internetowy, tym przychylniejszym okiem patrzy na niego Google, co w efekcie przekłada się na lepsze pozycjonowanie e-commerce. Można rozważyć na przykład umożliwienie recenzowania produktów sprzedawanych w sklepie internetowym. Dzięki temu na stronie pojawią się nowe, ciekawe treści.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne do podobnych produktów, czy najnowszych artykułów na blogu pomaga robotom wyszukiwarek internetowych w efektywnym penetrowaniu witryny sklepu. To natomiast  przyspiesza indeksację i korzystnie przekłada się na pozycjonowanie sklepów internetowych.

Linki przychodzące

Jednym z kluczowych czynników wpływających na pozycjonowanie stron, ale i pozycjonowanie e-commerce jest pozyskanie dużej liczby linków z tematycznych, zaufanych.

Dane strukturalne

Warto wdrożyć dane strukturalne u siebie w sklepie. Czym one są? To nic innego jak tylko dodatkowe informacje, które wyświetlają się przy wyniku wyszukiwania w Google. W sklepie internetowym może to być np. ocena produktu. Takie działanie wpływa pozytywnie na pozycjonowanie ecommerce ponieważ zwraca uwagę i przyciąga wzrok użytkowników.

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: