Manekiny wystawowe wypromują twój sklep

  • 3.08.2018, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Manekiny wystawowe wypromują twój sklep
Czym byłyby witryny sklepowe bez smukłych manekinów promujących ekskluzywne kolekcje? Trudno sobie wyobrazić taki stan rzeczy. Czym więc kierować się podczas wybierania manekinów?

Długa historia ludzkich figur

 

Manekiny nie są czymś nowym. W kulturze zachodniej zakorzenione są od blisko trzech stuleci. Jednak ich początki sięgają już  starożytnego Egiptu. Ich funkcja była taka jak obecnie – przekazywanie dalej aktualnych trendów w modzie. Jedna z legend głosi nawet, że faraon Tutanchamon żądał, by w jego grobowcu znalazł się manekin z jego podobizną. Współczesna wersja figur ludzkich ma swój początek w XIX wieku. W Paryżu zaprezentowano wówczas pierwszego drewnianego manekina. Od tego czasu przeszły one niejedną metamorfozę. Trudno sobie wyobrazić, ale kukły miały dawniej doczepiane włosy, czy mechaniczne oczy. Wciąż jednak starano się, by były odwzorowaniem idealnej sylwetki. Dlatego obecnie tak popularne są manekiny abstrakcyjne, które nie mają twarzy. Ma to również sprawić, by klienci nie utożsamiali ubrania z modelem. Oczywiście nie brakuje modeli z lekko zarysowanymi rysami twarzy czy wyraźną linią włosów. Wszystko zależy od tego, do jakiego typu odzieży potrzebujemy manekina. Do garniturów najlepsze będą te o klasycznej, prostej sylwetce. Ciekawą opcją są wydłużone ramiona, które podkreślają ułożenie marynarki. Producenci zadbali także o to, by jak najlepiej eksponować odzież dziecięcą. Na rynku bez problemu znajdziemy manekiny imitujące najmłodszych klientów. Dzięki temu rodzice mogą zobaczyć, jak małe ubranka będą prezentowały się na ich pociechach.

 

Manekiny wystawowe – rozruszaj swoją ekspozycję

 

Coraz większą popularnością cieszą się manekiny dynamiczne. Prezentują one określone pozycje imitujące ruch. Dzięki temu nie tylko przykujemy uwagę klienta, ale również jeszcze lepiej zaprezentujemy nasz towar. Tego typu manekiny wystawowe na pewno sprawdzą się przy promocji odzieży dla młodzieży, ubrań typu streetwear, czy w sklepach sportowych. W tych ostatnich szczególnie przydatne będą modele imitujacę jakąś aktywność fizyczną – rozciąganie, bieg, podciąganie się. Zobacz, jakie manekiny oferuje jeden z polskich producentów. Na uwagę zasługuje fakt, że możemy posługiwać się zarówno modelami męskimi, jak i damskimi. Takie zróżnicowanie pozwala lepiej oddać walory sprzedawanego przez nas produktu. Warto także zastanowić się nad kolorem manekinów. Ostatnio popularne są rożne odcienie beżu, bądź  figury w kolorze czarnym. Pamiętajmy jednak, by na naszej ekspozycji panował ład i porządek. Warto więc wystawiać manekiny w jednym kolorze, by nie wprowadzać zbędnego chaosu.

Grupa Tipmedia
Podziel się: