Czy dobre pozycjonowanie pozwoli mi utrzymać klientów na dłużej?

  • 05.02.2021, 14:00
  • Grupa Tipmedia
Czy dobre pozycjonowanie pozwoli mi utrzymać klientów na dłużej?
W rozmowach na temat marketingu w wyszukiwarkach internetowych wiele mówi się o szybkich efektach, dzięki którym firmy są w stanie zwiększyć ruch na własnych stronach www, a także poprawić wyniki sprzedaży. W rzeczywistości jednak nigdy nie pojawiają się one tak szybko, jak może nam się wydawać. Z drugiej jednak strony, czas ich oddziaływania zwykle trwa bardzo długo.

 

Wyniki organiczne i treści sponsorowane w wyszukiwarkach internetowych

Wszystko to jest oczywiście możliwe pod warunkiem przyjęcia poprawnej strategii. Powinna skupiać się ona na specyfice witryny, potrzebach grupy docelowej, a także mocnych i słabych stronach konkurencji. W opracowaniu planu działania pomóc może profesjonalny audyt, przeprowadzony przez podmiot zewnętrzny. Zajmują się tym przeważnie agencje marketingowe pokroju AFTERWEB, które skupiają się między innymi na potencjale strony oraz tym, w jaki sposób widzą ją wyszukiwarki internetowe. Audyt umożliwia przygotowanie strategii, jak również skorygowanie błędów, jakie zostały popełniane do tej pory.

Analizując wszelkie działania, jakie możemy podjąć w wyszukiwarkach, należy podzielić je na dwie kategorie. Pierwsza związana jest z tak zwanymi wynikami organicznymi, druga natomiast obejmuje treści sponsorowane, opłacane metodą PPC. Pozwala ona na stosunkowo szybkie dotarcie do sporej grupy potencjalnych klientów, dlatego jest zalecana na samym początku działalności firmy, jak również w przypadku wprowadzania na rynek nowych produktów bądź usług.

Efekt jest jednak krótkotrwały. Jeśli więc zależy Wam na tym, aby na stałe „zadomowić się” w wyszukiwarkach internetowych, musicie skupić się przede wszystkim na wynikach organicznych.

Pozycjonowanie pozwala na stałe zwiększyć ruch na stronie

Powiązane są one oczywiście z frazami, które internauci wpisują w polu „szukaj”, gdy zależy im na znalezieniu interesującej ich oferty. Tak zwane efekty długoterminowe polegają na tym, że nasza strona cały czas wyświetla się na wysokich pozycjach dla tych właśnie fraz. Jest to najlepszy sposób na to, aby nie tylko pozostać w centrum uwagi obecnych klientów, ale też wciąż pozyskiwać nowych.

Proste, prawda? Otóż niekoniecznie. Problem polega na tym, że działania skupiające się na zwiększaniu ruchu na stronie z wyników organicznych muszą być prowadzone na wielu polach i z użyciem różnych strategii. Skupiają się one między innymi na umiejętnym wykorzystaniu słów kluczowych, odpowiednim link buildingu (publikacja odnośników na innych stronach), a także spełnianiu wciąż zmieniających się wymagań algorytmów indeksujących (analizują one między innymi optymalizację strony).

Do tego dochodzi również działalność na portalach społecznościowych i wiele, wiele innych czynności, o których nie należy zapominać. Wszystko to sprawia, że walka o klientów nie jest wcale łatwa i krótkotrwała. Trudno prowadzić ją również w pojedynkę, dlatego zatrudnienie agencji marketingowej często jest jedynym dobrym rozwiązaniem.

 

Grupa Tipmedia
Materiał zewnętrzny
Podziel się: